Lettre en norvégien

Merci à notre collègue Anne-Cécile Huyts et son mari Damien Drion pour la traduction.

Veldedighetsprosjekt “Maillot Solidaires”

Med denne e-posten har vi æren av å invitere deg til å delta i et veldedighetsprosjekt vi arbeider hardt med å utvikle.

Vår skole, Saint-Benoît Saint-Servais i Liège, har vært involvert i en rekke veldedige operasjoner over flere år.  I slutten av september-begynnelsen av oktober 2024, ønsker vi å organisere en stor operasjon igjen, i form av en auksjon av drakter (eller andre gjenstander) signert av anerkjente idrettsutøvere eller klubber.

I samarbeid med Standard de Liège, en klubb som ble grunnlagt på skolen vår for 125 år siden, har vi allerede gjennomført lignende prosjekter i 2009, 2013, 2017 og 2020, til fordel for ulike foreninger: "Arabel", som hjelper vanskeligstilte barn i landlige skoler i Argentina, "Iles de paix", en organisasjon som skolen vår har samarbeidet med i nesten 50 år, “La Lumière” som hjelper synshemmede, eller FS Agoè , en forening som støtter unge mennesker fra underprivilegerte nabolag gjennom fotball i Lomé, Togo.

Inntektene fra årets 2024-utgave vil gå delvis til et prosjekt for gjenoppbygging av en skole som ble ødelagt av den nylige jordskjelvet i Tyrkia, i samarbeid med Lycée Saint-Joseph i Istanbul, en skole vi har hatt et årlig utvekslingsprogram med i mange år. Den andre mottakeren av årets inntekter vil være Standard de Lièges stiftelse, som daglig engasjerer seg i en rekke veldedighetsprosjekter i Liège-regionen, inkludert støtte til Sclessin-området, sykehusinstitusjoner og hjelp til personer med nedsatt funksjonsevne.

Nettsiden https://www.maillotssolidaires.com/ vil bli oppdatert daglig, men dere kan allerede finne nyttig informasjon om 2024-utgaven, samt lenker til presentasjonene fra tidligere år.

Å se idretts- og studentverdenen forene sin innsats for andre unge i verden, er ikke det en drøm vi kan oppfylle? Vi velger å tro det! Takk for at du hjelper oss med din støtte ved å sende oss en signert trøye eller andre gjenstander som kan være inkludert i auksjonen vår.

Vi takker for at du har gitt oppmerksomhet til vår forespørsel, og håper å motta en rask og positiv tilbakemelding fra deg.

Med sportslig hilsen,

For arrangørteamet til «Maillots Solidaires 2024»-prosjektet