Lettre en néerlandais

Merci à notre collègue Katrien Comijn pour la traduction.

Onze school, het Collège St Benoît St Servais in Luik neemt al jarenlang deel aan talrijke charitatieve acties zoals de Vredeseilanden, Amnesty International en Artsen zonder grenzen. Al deze acties hebben tot nu toe heel veel succes gekend.

Dit jaar vragen we opnieuw uw deelneming aan ons humanitaire project. Eind september begin oktober organiseren we in onze school een verkoop bij opbod van alle soorten truien of voorwerpen opgedragen door bekende sportmannen of sportvrouwen.

Met de medewerking van Standard Luik, een club die 125 jaar geleden in onze school werd gesticht, hebben we al zo’n project in 2009, 2013, 2017 en 2020-2021 gerealiseerd ten voordeel van verschillende verenigingen :  Arabel, ten voordeel van benadeelde kinderen in dorpscholen in Argentinië, de VZW “La Lumière” die de slechtzienden helpt ,“de Vredeseilanden” waarmee onze school al bijna 50 jaar samenwerkt en die aan de ontwikkeling van landbouwstreken in Benin, Burkina Faso en ook nog in Peru werkt, F.S. Agoe, een vereniging die via het voetbal, jongeren in achterstandswijken begeleidt,  in de buurten van Lomé in Togo.

Voor de volgende editie zal de opbrengst in gelijke mate verdeeld worden aan het herbouwen van een school in Turkije die vernietigd werd door de aardbeving, in medewerking met de” Lycée Saint-Joseph in Istanbul”, school met wie we al jaren een band hebben door een jaarlijkse schooluitwisseling.

En de andere begunstigde van deze editie zal de “Fondation Standard de Liège” zijn die zich dagelijks inzet voor talrijke associatieve projecten in de streek van Luik, zowel in de buurt van Sclessin als voor de steun aan ziekenhuistructuren of ook nog voor het opvangen van mensen met een handicap.

Op onze site (zie onderaan) kunt u volgen hoe ons nieuwe project vooruitgaat, maar u vindt er ook alle informatie over onze vorige edities.

De sportwereld en de studentenwereld verenigd voor het welzijn van andere jongeren in de wereld, is dat geen droom die we allen zouden willen verwezenlijken ?

Onze leerlingen en leerkrachten willen erin geloven en daarom hebben we uw steun en uw medewerking nodig door ons een opgedragen trui of voorwerp van u (of uw ploeg) op de sturen.

Wij hopen van u snel een positief antwoord te ontvangen en danken u bij voorbaat.

Voor het project “solidaire truien”

Philippe COUNSON

Collège St Benoît St Servais, 90C rue Saint-Gilles, 4000 Liège, Belgique